**AKAN DATANG 2018!! : DRAMA TI AMO SWEETHEART 100 HARI! LAKONAN ZUL ARIFFIN DAN NEELOFA**
&
**KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU LAKONAN ALIF SATAR DAN NANA**

Sunday 11 December 2011

Isteri Separuh Masa 19

Bab 19
Kepala yang tidak gatal kugaru perlahan. Sudah hampir 15 minit aku menghadap buku rujukan ‘Principles of Transistor Circuits’ yang ditulis oleh Stan Amos & Mike James tetapi satu apa yang aku baca pun tak masuk ke dalam otak. Entah-entah otakku mengalami short circuit! Memang aku akui, fikiranku tidak berada di sini. Aku menutup buku dengan kasar dan meraupkan wajah berulang kali. Pandangan kuhalakan ke arah tiga orang budak lelaki yang sedang bermain basikal. Seronoknya mereka. Tak seperti aku yang sedang kusut memikirkan pelbagai jenis masalah. Ingatkan apabila berada di taman yang indah lagi permai ini, dapatlah aku mengulang kaji dengan tenang sambil menghirup udara yang nyaman, rupa-rupanya aku silap. Suara Abang Nazrin juga yang terngiang-ngiang di telinga.
“I’m sorry”
Susah hendak percaya, ayat itu sudah menghantuiku selama dua hari. Walaupun perlahan, aku dapat dengar dengan jelas sekali. Walaupun dia menafikannya, aku tahu telingaku belum pekak lagi. Kenapa agaknya dia meminta maaf dariku?
Dua tiga hari ini, kulihat si bapak singa itu asyik termenung sahaja. Raut wajahnya yang bermasalah itu memberitahuku yang dia sedang memikirkan sesuatu yang berat. Satu lagi fakta tentang Abang Nazrin, dia memang rajin benar berjogging di waktu malam sekiranya dilanda masalah. Memang itu tabiatnya dari dulu lagi.
“Ah, lantak dialah, Wani! Kenapa pula kau hendak sibuk-sibuk fikirkan tentang si bapak singa tu? Sedangkan dia tidak pernah langsung pedulikan kau!” Ada suara yang berkata begitu kepadaku saat ini. Sememangnya aku sudah cuba untuk tidak mengambil pusing tentang hal itu tetapi gagal. Aduh, masalah betul! Tidak sabar untuk pindah balik ke asrama. Esok mama, papa, nenek dan Mak Timah akan kembali ke Kuala Lumpur. Jadi, dapatlah aku menjalani rutin harian seperti biasa. Aku dengan hal aku dan lelaki itu dengan halnya, seperti dulu. Abang Nazrin juga boleh hidup dengan aman di dalam rumah itu tanpa kehadiran aku, orang yang paling dia menyampah di atas muka bumi ini.
Dengan lemah aku mencapai buku dan terus bangun dari bangku. Selepas menarik nafas dalam-dalam, aku mula mengatur langkah untuk pulang. Aku mahu berada di rumah sebelum mama, papa, nenek dan Mak Timah pulang dari membeli jeruk buah. Dari dulu lagi, kalau kami sekeluarga datang ke Pulau Pinang, tidak sah jika tidak memborong pelbagai jenis jeruk buah untuk dibawa pulang ke Kuala Lumpur.
Mata kukecilkan sedikit. Dari jauh dapat kulihat sebuah kereta Honda CRV di hadapan pintu pagar yang terbuka luas. Pasti ada tetamu yang datang. Aku terus membetulkan tudung yang sedikit serabut dan kedudukan blaus berwarna merah jambu di badan. Langkah kaki pula kupercepatkan sedikit.
Sesampai sahaja di hadapan pintu rumah, aku sempat menjeling ke arah sepasang kasut yang terdampar di atas lantai. Niat untuk masuk ke dalam rumah bagaimanapun terbantut seketika setelah terdengar namaku disebut. Telinga kulekapkan rapat ke pintu yang sedikit renggang. Siapa agaknya yang berada di dalam? Bersama kerutan di dahi aku terus menanti perbualan selanjutnya di antara Abang Nazrin dan tetamunya itu.
“Ceraikan dia. I nak you ceraikan Medina Izwani di hadapan I.” Berderau darahku mendengar ayat-ayat yang berkumandang. Mana mungkin aku dapat lupakan pemilik suara yang lantang itu. Pasti kasut yang berjenama mewah ini kepunyaan Kak Zita! Mata kupejamkan seketika. Nampaknya, hari untuk aku diceraikan sudah tiba. Sebak di dada kutahan dan aku terus memeluk erat buku rujukan.
“Zita, kenapa susah sangat you nak faham ha? Kan dah berjuta kali I beritahu you. I tak boleh ceraikan dia.” Suara Abang Nazrin pula berkumandang dengan kuat. Memang betullah Kak Zita yang berada di dalam. Aku terus memasang telinga untuk mendengar perbualan yang selanjutnya.
“You sanggup tunggu I selama bertahun-tahun, takkan you tak boleh tunggu sekejap lagi?” Kali ini, suara si bapak singa itu kedengaran lembut sedikit.
“Sebab I dah tunggu you bertahun-tahunlah I dah mula hilang sabar. I dah tak boleh tunggu you lagi, Nazrin..I just can’t..” Jawab wanita itu. Dari nada suaranya, aku tahu dia tidak puas hati dengan kata-kata Abang Nazrin.
“Zita, I rasa baik you balik dulu. Kejap lagi family I akan sampai. I tak nak diorang nampak you kat sini. Lagilah susah untuk kita bersama nanti. You balik dulu ya?” Pujuk Abang Nazrin. Setelah tiada jawapan diterima dari Kak Zita, Abang Nazrin bersuara lagi.

“Alif, aku rasa elok kalau kau bawa dia balik dulu...” Alif? Siapa pula Alif ni? Adakah kawan baiknya yang kupanggil ‘Phua Chu Kang’ tu? Terbayang wajah seorang lelaki berkulit cerah dan bertahi lalat di wajah. Sebijik seperti tahi lalat milik Phua Chu Kang yang kulihat di dalam televisyen tu.
“Betul cakap Nazrin..jom balik dulu. Tak elok buat kecoh kat sini.” Suara lelaki yang bernama Alif itu pula kedengaran.
“Alif, aku tak akan balik selagi dia tak ceraikan perempuan tu!Aku tak peduli. Apa nak jadi, jadilah!”
“Look here Zita..kalau I ceraikan dia sekarang pun, belum tentu I boleh kahwin dengan you. I takut family I tak boleh terima you..tambah-tambah nenek I.” Abang Nazrin pula bermati-matian menolak kemahuan Kak Zita. Tapi, ayat itu tidak membawa apa-apa makna untukku. Lambat atau cepat, aku tetap akan diceraikan.
“I tak kisah kalau diorang tak boleh terima I, sayang. Janji you ceraikan dia. Kita kahwin senyap-senyap. Nanti bila you dah bersedia, baru kita beritahu dengan family you. Okay sayang?” Wanita itu memberikan cadangan yang mungkin baginya sangat bernas.Dengan bersungguh-sungguh dia berkata begitu. Suaranya pula kedengaran sangat manja memujuk Abang Nazrin. Boleh termuntah hijau dah ni.
“I’m sorry Zita..dulu Uncle I pernah buat macam tu kat nenek. I tak nak parut lama kat hati nenek tu luka balik.” Balas Abang Nazrin.
“Habis tu? Sampai bila I nak tunggu you?? Jangan-jangan you dah jatuh cinta dengan budak hingusan tu?”
Budak hingusan dipanggilnya aku? Kurang asam! Entah kenapa aku ternanti-nanti juga jawapan dari Abang Nazrin.
“Apa yang you merepek ni? For your information, I tak pernah ada hati pun dengan Wani.” Aku sudah dapat menjangka jawapan itu akan diberikan oleh Abang Nazrin tetapi hatiku ini tetap juga ada sedikit rasa kecewa.
“Err..maaf mencelah. Aku rasa elok kalau korang berpisah aje. Aku betul-betul kesiankan wife kau.” Teragak-agak ‘Phua Chu Kang’ memberikan pendapat kepada Abang Nazrin.
“What?! Kau gila ye Alif? Aku tak akan berpisah dengan Nazrin. Peduli apa dengan budak tu. Aku tak akan kalah dengan perempuan yang dah rampas hak aku.” Lantang suara Kak Zita berkata-kata. Pelik betul. Dia mahukan cinta Abang Nazrin ataupun mahu bertanding denganku?
“Tapi, dia sekarang dah jadi isteri Nazrin. Sanggup kau nak runtuhkan masjid?” Ujar Alif lagi. Aku pula menjengukkan sedikit kepala untuk melihat wajah lelaki itu tetapi tidak berjaya.
“Hey, kau boleh diam tak? Memang silap besar aku minta tolong kau bawakan aku ke sini. Kalau aku tahu tadi, baik aku naik teksi aje!” Nampaknya wanita itu sudah berang dengan Alif.
“Bro, dari dulu lagi aku dah nasihatkan kau. Bila dah jadi macam ni, kau jugak yang pening kan?” Sindir Alif kepada Abang Nazrin.
“Alif, aku buntu. Aku betul-betul buntu. Aku tak boleh ceraikan Wani...”Ada keluhan berat di akhir ayat yang dituturkan Abang Nazrin. Telinga semakin rapat kulekapkan pada daun pintu.
“You tak boleh ceraikan dia sebab nenek you ataupun you memang tak nak ceraikan dia? You tak sanggup kan?!” Wanita itu seperti naik hantu menjerit di dalam.
“Zita, bukan macam tu..tolonglah faham..” Perlahan sahaja kudengar nada suara Abang Nazrin. Aku tahu dia penat menjawab tuduhan Zita.
“Apa agaknya yang anak pungut tu dah buat sampai you jadi lembut hati macam ni? Entah-entah, you dah tewas dengan godaan dia. Entah-entah you dah tido dengan dia!” Terlopong mulutku mendengar kata-kata Kak Zita. Dia ingat aku ni perempuan jenis apa? Sekurang-kurangnya aku bukan seperti dia yang pernah berlaku curang di belakang Abang Nazrin.
“Kalau betul pun, apa masalahnya? Wani tu kan isteri dia.” Alif mencelah.
“Hey Alif! Kau boleh diam tak?” Kuat Kak Zita menengking.
“And you Nazrin, I nak you berterus-terang dengan I hari ni. You dah terlanjur dengan budak tu kan? ” Nasib baik tidak terlepas buku rujukan di tanganku mendengar kata-kata wanita gila itu.
“Zarita! Apa yang you merepek ni? Demi Allah, I tak pernah sentuh dia walaupun I ada hak untuk buat macam tu. Why? Sebab I cuba untuk ikut segala kemahuan you. You tak percayakan I?” Beriya-iya Abang Nazrin menangkis tuduhan Kak Zita. Aku pula hanya mampu memandang ke arah lantai sahaja.
“Ah, I kenal sangat dengan perempuan macam Wani tu. Mesti dia sedang gigih menggoda you kan? Suka mengambil kesempatan. Dasar anak pungut. Agaknya mak dia dulu pun perampas kekasih orang jugak!” Geram terasa hatiku ini apabila mendengar kata-kata Kak Zita. Seperti dicincang-cincang. Begitulah hancurnya keadaan hatiku saat ini. Bibir kuketap dengan geram.
Memang wanita itu dah lebih. Aku memijak-memijak kasut berwarna merah yang berada di atas lantai dengan kuat. Biar lunyai kasut perempuan tu. Kalau benci dengan aku sekalipun, tak perlulah mengaitkan arwah mak dalam hal ini. Darah yang mendidih tidak dapat kubendung lagi. Memang melampau! Aku terus meluru masuk ke dalam rumah.
Keadaan ruang tamu yang tadinya riuh dengan suara mereka kini sepi seperti di dalam bilik mayat. Aku mengamati wajah wanita itu dengan tajam. Tidak jauh beza wajahnya 8 tahun yang lepas dengan sekarang. Cuma, nampak lebih matang. Pakaiannya juga tetap seksi seperti dulu. Tidak ada duit agaknya untuk beli kain. Kasihan. Ternyata mereka bertiga terkejut dengan kehadiranku. Sempat juga aku membalas senyuman Alif yang kupanggil Phua Chu Kang itu sebelum bersuara.
“Assalamualaikum semua..” Langkah kaki kuatur dengan tenang menuju ke arah Kak Zita yang sedang berdiri di sebelah Abang Nazrin.
“Maaflah kalau saya menganggu. Memang saya ni anak angkat tapi tak perlulah nak libatkan arwah mak saya pula dalam hal ini. Sekurang-kurangnya saya berasa lega kerana arwah mak saya bukanlah seorang wanita yang suka mengganggu rumah tangga orang.” Ujarku. Tajam mataku menikam mata wanita yang memakai contact lens biru itu.
“Sayang..tengoklah dia ni..” Rengek Kak Zita tetapi Abang Nazrin kulihat tidak memberikan sebarang reaksi. Matanya masih merenung ke arahku.
“Janganlah risau, saya tak pernah terfikir pun untuk menggoda Dr. Nazrin sebab saya langsung tak berminat dengan lelaki macam ni. Ciri-ciri lelaki idaman saya memang tak ada langsung dalam dirinya.” Ujarku dengan selamba sambil menundingkan jari ke arah lelaki itu.
Sempat aku menjeling untuk melihat reaksinya. Dia hanya mampu mengangkat kening sahaja apabila mata kami bertemu. Ah, malas aku hendak menganalisa reaksinya itu. Kemudian, mata kuhalakan kembali ke arah wanita itu. Ada riak tidak puas hati bertandang di wajahnya kini.
“Hey perempuan, dengar sini..” Tengking Kak Zita.
“Shut up!” Tengkingan Kak Zita kujawab dengan tengkingan juga. Aku tidak mahu kelihatan lemah hari ini. Yang penting, aku tidak perlukan simpati daripada sesiapa pun..
“Awak yang perlu diam dan dengar betul-betul tentang apa yang bakal saya katakan ni. Awak tak perlulah bersusah payah datang ke sini untuk mintak dia ceraikan saya. Saya sendiri yang akan tuntut fasakh sekiranya dia tak berbuat demikian bila tiba masanya nanti.” Dengan jelas dan lantang aku berkata begitu dan kemudian aku menjeling tajam ke arah Abang Nazrin. Ada sebak di dada apabila mata kami bertemu tetapi kutahan sebaik mungkin supaya mereka tidak dapat mengesannya.
“And you, Dr. Nazrin, make sure you divorce me when the time comes!” Ujarku dengan perlahan tetapi cukup tegas untuk didengari oleh mereka bertiga.
Kemudian, aku terus menapak ke arah tangga. Air mata yang telah lama kutahan gugur juga membasahi pipi ketika kaki mendaki anak tangga. Tidak sanggup rasanya untuk terperangkap di dalam masalah ini lagi. Sakit hatiku mendengar perbualan di antara Abang Nazrin dan Kak Zita tadi. Seperti ditoreh berkali-kali, begitulah robeknya keadaan hatiku. Sesungguhnya, aku sudah tidak sabar untuk balik ke asrama. Kalau boleh sekarang juga aku mahu meninggalkan rumah ini tetapi apa pula kata keluargaku nanti? Selepas sahaja mereka semua pulang ke Kuala Lumpur esok, aku akan berbincang dengan Abang Nazrin tentang masalah kami.
Mungkin sudah tiba masanya untuk kami bercerai. Cuma yang perlu difikirkan ialah, bagaimana caranya untuk memberitahu kepada nenek supaya dia tidak terlalu terkejut dan kecewa dengan berita yang akan kami sampaikan nanti. Ataupun, haruskah kami berpisah dan menyembunyikan hal itu daripada pengetahuan mereka? Entahlah, aku sendiri buntu memikirkan tentang hal ini.
***
Peluh sejuk membasahi dahi ketika ini. Wajah si bapak singa itu juga kulihat terkejut mendengar bait-bait ayat yang keluar dari mulut papa. Mama dan nenek pula hanya mampu tersenyum sahaja melihat reaksi kami. Sempat juga aku menjeling ke arah Mak Timah ketika ini. Bukan main seronok lagi wanita itu. Siap angkat ibu jari kanan terhadapku.
Abang Nazrin kulihat mengesat peluh di dahinya. Pasti dia juga sepertiku gigih mencari alasan yang terbaik untuk diberikan kepada papa. Kalaulah semua orang tahu tentang kejadian petang tadi, pasti mereka tidak akan segembira ini. Apalah yang akan terjadi nanti apabila mereka tahu segala-galanya tentang perkahwinan aku dan Abang Nazrin? Tidak sanggup rasanya untuk membayangkan tentang hal itu.
“Kamu berdua setuju atau tidak?” Soal papa kepada kami. Matanya memandang ke arah aku dan Abang Nazrin silih berganti. Aku pula hanya mampu memandang kosong ke arah lantai. Tidak tahu untuk memberikan jawapan yang bagaimana.
“Kenapa agaknya dengan diorang ni?” Soal mama sedikit hairan. Kemudian nenek pula bersuara.
“Eh, korang ni tak suka ke nenek nak tinggal lama sikit kat sini?” Dari nada itu aku tahu nenek sudah mula berjauh hati melihat reaksi aku dan Abang Nazrin yang kaku seperti patung. Iyalah, aku baru sahaja merancang untuk pulang ke asrama kerana tidak sanggup lagi berhadapan dengan lelaki ini. Kalau nenek tinggal bersama Abang Nazrin, maksudnya, aku juga perlu menetap di sini. Susah betul hatiku memikirkan segala kemungkinan yang akan terjadi.
“Wa..Wani suka sangat, nek!” Akhirnya aku bersuara. Sebuah senyuman manis kuhadiahkan kepada wanita itu.
“Nazrin pulak?” Soal nenek yang memandang tepat pada wajah Abang Nazrin.
“Suka jugak, nek! Sama macam Wani.” Jawab Abang Nazrin di dalam keterpaksaan. Lega kulihat wajah nenek dengan jawapan yang diberikan oleh kami berdua.
“Nenek ni bukannya apa. Rindu sangat dengan Wani dan Nazrin.” Wanita yang memakai baju kurung kedah berwarna biru muda itu bersuara. Cawan kopi dirapatkan ke mulut dan dihirupnya sedikit air yang masih bersisa.
“Lagipun sepanjang nenek dan Mak Timah ada kat sini, bolehlah kami tolong uruskan kerja rumah kat dalam rumah ni.” Sambung nenek lagi. Mak Timah yang kelihatan sangat gembira pula menganggukkan kepala beberapa kali.
“Nenek ni, kasihan sangat dengan Wani.Ye lah, mana nak ke kelas lagi, kemudian, nak buat kerja rumah lagi.” Ujar mama sambil tersenyum. Kek pisang yang berada di tangan dimasukkan ke dalam mulut. Aku pula hanya mampu tersenyum sumbing.
“Nenek tengok, Wani nak masak pun tak sempat kan? Maklumlah pelajar.” Aku hanya mampu mengangguk sahaja. Isk, Wani..kalau kau masak sepanjang mereka berada di sini, pasti semua ini tak akan terjadi. Aku sudah mula menyalahkan diri sendiri.
“Betul tu. Lagipun tak elok kalau hari-hari makan kat luar.” Sampuk papa. Nampaknya semua orang setuju dengan kemahuan nenek yang mahu tinggal lama sedikit di sini.
“Entahnya, tak berkhasiat tau! Tengok ajelah Wani ni, semakin kurus. Nazrin pun sama.” Nenek seperti biasa, menyokong kata-kata papa. Abang Nazrin kulihat terdiam seribu bahasa, sama sepertiku. Mungkin rasa terkejut dengan berita yang disampaikan nenek masih belum hilang lagi.
“Tapi nek, kami tak nak menyusahkan nenek dan Mak Timah. Lagipun, ayam, lembu dan kambing nenek kat kampung tu siapa nak tengokkan?” Akhirnya, lelaki itu bersuara dengan berhati-hati. Aku tahu dia berharap benar dapat mematahkan rancangan nenek dengan alasan itu.
“Kamu ni pelupa betullah, Nazrin. Dah lama nenek tak bela binatang-binatang tu. Hai, muda-muda lagi dah nyanyuk!” Bidas nenek. Aku pula hanya mampu menggelengkan kepala sahaja. Nampaknya, tidak ada apa lagi yang boleh menghalang kemahuan nenek.
“Oh..ye ke..kalau macam tu, tak apalah nenek. Nazrin ni cuma tak nak susahkan nenek aje.”
“Tapi kalau Mak Timah tinggal kat sini, siapa pula nak tolong mama uruskan kerja-kerja rumah kat Kuala Lumpur tu?” Aku pula mencuba nasib. Mana tahu, sekiranya Mak Timah perlu pulang ke Kuala Lumpur, mungkin nenek juga tidak jadi untuk tinggal di sini. Pasti nenek akan berasa bosan terpaksa tinggal seorang di siang hari ketika aku dan Abang Nazrin berada di kampus.
“Kami dah bincang pun tentang hal ni. Kamu janganlah risau, Wani. Papa akan carikan pembantu rumah lain untuk mama.” Jawab papa sambil tersenyum. Semua yang mendengar juga turut sama menguntumkan senyuman kecuali aku dan Abang Nazrin.
“Oh..macam tu..” Ujarku sambil menganggukkan kepala.
“Berapa lama agaknya nenek akan tinggal kat sini?” Soal Abang Nazrin kepada nenek.
“Tengoklah nanti. Nenek pun tak pasti lagi.” Pahit terasa air liur yang ditelan ketika ini mendengar jawapan wanita itu.
“Korang ni macam tak suka aje nenek tinggal kat sini. Ada apa-apa yang korang sembunyikan dari kami ke?” Ah, masuk kali ini sudah beberapa kali nenek berkata begitu. Setiap kali ayat itu keluar, jantungku terasa seperti ingin gugur.
“Ehhh mana ada nek..” Suara Abang Nazrin berkumandang.
“Kami memang seronok sangat nenek tinggal kat sini. Lagipun, Wani ni dari semalam dah merengek-rengek dengan Nazrin.” Ha, sudah! Tangan Abang Nazrin memeluk bahuku dengan kemas ketika berkata begitu. Pasti lakonan ini untuk meyakinkan nenek yang rumah tangga kami berada di tahap yang paling cemerlang. Sentiasa aman dan bahagia.
“Katanya, sedih betul sebab nenek nak balik hari ni. Tak puas bermanja lagi. Kan sayang?” Lembut kata-katanya apabila menyebut perkataan ‘sayang’ itu membuatkan hatiku ingin cair tetapi aku cepat-cepat mengingatkan diriku tentang apa yang terjadi petang tadi.
“aa…ye, ye. Betullah tu. Lagipun tak ada apa yang kami nak sembunyikan dari nenek. Janganlah risau!” Jawabku sambil tersenyum manis kepada nenek. Tangan kanan Abang Nazrin menggenggam tangan kiriku membuatkan jantungku telah pun berubah rentaknya. Nenek pula memerhati sambil tersenyum.
“Lega sikit rasa hati nenek ni.” Ujar nenek.
Aku menyiku lembut Abang Nazrin supaya dia melepas jari-jariku tetapi lelaki itu buat bodoh sahaja. Pandangannya dihalakan ke skrin televisyen seperti tiada apa-apa yang berlaku. Lega rasanya apabila terdengar bunyi telefon bimbitku yang menjerit minta dijawab. Pandai pula dia melepaskan tanganku ketika ini.
Nama Niza yang tertera di atas skrin menambahkan kegelisahan di hati. Apa agaknya alasan yang harus kuberikan kepada rakan-rakanku nanti? Pasti mereka akan terkejut apabila mendapat tahu yang aku akan tinggal bersama Abang Nazrin untuk sementara waktu. Nampaknya malam ini aku perlu sediakan satu set jawapan kepada soalan-soalan yang bakal ditanya oleh wartawan-wartawan tak bergaji tu!

97 comments:

  1. Suri, terubat rindu sudah ISM dah klr......xsabar nak tunggu "both of them" pergi bercuti next episode. Chaiyok2

    ReplyDelete
  2. Terubat sudah apabila ISM 19 dah klr. Tak sabar nak menunggu next chapter bila diaorang pegi bercuti.....chaiyok2

    ReplyDelete
  3. LEPAS NIE MESTI NAZRIN MENGAMUK KAT ZAFRI..COZ MEREBUTKAN WANI-SAY HELLO(AINA EYNA)

    ReplyDelete
  4. hadiah ape la di nazrin ni nak request dr wanie?

    ReplyDelete
  5. yessss .... dah ada positive reaction from both of them - like like like dis
    hmmm can't wait where they are heeding to for holiday - kasi le romantik dorang punya holiday k .... :)
    ^^^^^Jazmeen

    ReplyDelete
  6. Best2 . Harap zafri tu megat . Boleh buat nazrin jeles . Hehe . Tapi , jangan la sampai nak bunuh nazrin pulak . Merana wani . Hehe . Best sangat kak suri . Terbaek ar . :)

    ReplyDelete
  7. selalu tertunggu2 posting cerita nii...
    Nazrin tu mcm dh boleh terima Wani....

    ReplyDelete
  8. wahhh! kak suriii! sangaaaat best! terima kasih banyak2 kak suri! =) sambung lagi tau! ;)

    ReplyDelete
  9. best eh. nak lagi.. hihi

    ReplyDelete
  10. Ngeeee . hadiah apa eh?
    Btw , bila nak bukukan? XD

    ReplyDelete
  11. Dh lama tunggu cite nii..akhirnya, kuar jgk...
    Makin...Bestttt3.....
    Nk lg....

    ReplyDelete
  12. jgn cair sgt wani....

    ReplyDelete
  13. Ala..sikitnyer...tapi dpat jugak lepaskn rindu...hehe..next entry mesti lme lgi kan? sabar jela..

    ReplyDelete
  14. BEstttttttt gilerrrrrrrrr cerita ni.......
    Tak sabar mau baca cerita seterus nya....
    Kak Suri writer the bestttt among the besttt la.. (^_^)v

    ReplyDelete
  15. best2...nmpak mcm nazrin dh ska je pd wani..ska2...cpt2 lah smbung..

    ReplyDelete
  16. best..cepat sikit sambung yer. suri..penantian satu penyeksaan...hehehhehe

    ReplyDelete
  17. semakin menarik...nazrin dah terpaut hati dengan medina ke...

    ReplyDelete
  18. best....best...
    x sabar nk tunggu yg seterusnya....

    ReplyDelete
  19. bestnya....x sabar nak tunggu n3 baru....sambung2

    ReplyDelete
  20. Nice story tp entry agak pendek kali ni.. Next entry cpt2 ye...& kasi byk sket citer diaorg berdua masa bercuti :)

    ReplyDelete
  21. Nice story cuma agak pendek... Next entry cpt2 ye...& kasi byk sket citer psl diaorg berdua...

    ReplyDelete
  22. thanx for posting kak suri :) really like it... agak2nya dorang p cuti kat mana ye? haha tak sabar nk tahu sambungannya... ISM 20 lagi ye kak.. :)

    ReplyDelete
  23. lmbtnyerrr updte.....bez!!

    ReplyDelete
  24. suke suke suke! hahaha teruje~

    ReplyDelete
  25. bestnya, suri. dah lama tunggu ni. hehe.

    ReplyDelete
  26. Nazrin da jatuh cinta kat wani ek? hahaha

    ReplyDelete
  27. Akak!! Hahaha. Medina berdebar, zura pun berdebar baca cete akak. Best sangat! Makin x sabar nak tahu kesudahan cete nie. huhu. N akak, teruskan update slalu. sangat x sabar. Love u.

    ReplyDelete
  28. Wah tqvm suri 4 the n3... Terubat rindu...nenek & mak timah tlg minta tempat plg romantik utk gi holiday tu...biar they all ni jatuh cinta kat situ. Dr. Nadzrin ni nak minta hadiah apa la pulak kat wani ni.....adalah dia nak buat wani blushing tu......x sabar tggu n3 20....good job suri

    ReplyDelete
  29. kak suri cepat2 la siap kan novel ni..saya xsabar nak ada novel ni..saya suka sangat tau..tiap2 hari buka blog akak dengan harapan akan ada entry baru..apapun kak saya mmg suka isteri separuh masa ni...terbaik...:)...

    ReplyDelete
  30. kak suri bila nak keluar novel ni xsabar saya tau...saya suka sangat ngan novel ni...tiap2 hari saya buka blog akak nak tgok ada entry baru ke x...apapun novel ni mmg layan abiszzz,terbaik...:)..

    ReplyDelete
  31. kenapa lambat sangat nak post,nak lagi ya....

    ReplyDelete
  32. hadiah??hehehe...kak suri,cepat2 update ye? makin best ni!

    ReplyDelete
  33. apa hadiah yg Nazrin nak tu ya?....suspennya.....tak sabar nak tahu.....

    ReplyDelete
  34. salam dik..wah ..betui ke zafri tu megat..? tak sangka juga ek Megat suka kat Medina..terujanya nak tahu adakah zafri dan Megar org yg sama ..sehingga dapat menjejaki minah tu..
    Dah ada ke ..putik putik cinta mamat sengal Dr Nazrin tu kat minah tu..macam peliks saja akak rasa dik..bila mamat tu terlebih overdose concern kat minah tu..dan..apa kes..dia nak hadiah.. hadiah berbentuk apa pulak mamat sengal tu nak minta daripada minah tu.. konfius akak sekejap..pada mamat sengal tu..actually apa..maunya..apa jadi kat minah gediks yg menjadi pilihan hatinya.. dik ..ingat akak tau ..apa isihati mamat poyo tu..

    ReplyDelete
  35. waa!!!!! best nya!!!!! x sabaq cheq nk baca entry y seterusnya!!! hiiiiiiiiii........ karang elok2 naa, kak Suri!!! ^_^

    ReplyDelete
  36. Jangan terlalu cepat cair Wani...
    Suri buat lah Nazrin cemburu lah...
    Biar dia rasa macamana wani pernah rasa dahulu....
    hehehe...

    ReplyDelete
  37. best la.... sambung la byk2 ckit. xpuas baca ni....

    ReplyDelete
  38. sambung ASAP tau!! xsabar waitin fot the nxt

    ReplyDelete
  39. best sgt2..xsabar tunggu next entry..cepat skit suri...peminat sedang menunggu ni..

    ReplyDelete
  40. Waa!!!!cpt la smbug cepat2 kak suri, pape pun n3 ni mmg terbaek la!!!!

    ReplyDelete
  41. wa....best giler cite ni x sabo na tahu episod seterusnya.hadiah...apa tu? x sabo na tahu

    ReplyDelete
  42. wah!best sgt2...cpt2 la terbitkan novel. sayangggg suri....

    anisma

    ReplyDelete
  43. hehehe.. dr.nazrin mmg dah suka medina. sejak dok umah skali mmg dah nmpk perubahan yg nyata wlaupun nazrin menafikan. ego seorg lelaki mmg tinggi tp nazrin sedar ke bukan senang wani nk percaya smua perubahan tu mmg akan terasa pelik yg amat. sbb slama ni sll dtolak tetiba plak nk rapat. sah bt wani tkedu. klu betul wani dah suka dia mmg kena terus erang dgn wani. jgn bt wani tertanya2x lg sbb nnti ada jgk salah faham terutama dgn kemunculan zafri. kemungkinan zafri tu megat or maybe spupu megat pun boleh jd. wlau dia kisah lalu wani n wani pun dah sayang suami dia tp nazrin plak yg br nk belajar syang wani akan rasa tgugat n dgn ktinggian ego dia mmg raplah la.

    ReplyDelete
  44. ahk... penantian yg menyeksakan.. megat syazril tu spe ek???

    ReplyDelete
  45. wah..dh pandai nk mintak hadiah..ada kemajuan ni..hehhe

    ReplyDelete
  46. lama tunggu... hehe... best.. like it...

    ~Dewi~

    ReplyDelete
  47. xsaba nk tnggu post yg sterusnya! syg kak suri..kak suri, take care..

    ReplyDelete
  48. hehe...cepat2 la post next entry..x sabaq nk tggu..

    ReplyDelete
  49. aaa suweetnye...asyik sengih2 sorang2 je ni..thanx kak suri 4 diz en3..lame da tggu...

    ReplyDelete
  50. wahhhhhhhhh.....adiah ape yg Nazrin nak???

    ReplyDelete
  51. mesti bapak singa dh jtuh cinta at wani an,,, x sbr nk tggu smbungn nyer,,,cpt2 la book kn,,suri..:)chaiyok,,chaiyok,,,

    ReplyDelete
  52. hmmm terubat juge rindu..nk lg please....hehehhe

    ReplyDelete
  53. wow..
    tq kak suri..:)
    bestt sgt!

    ReplyDelete
  54. bila nk kluar novel nyer hah?

    ReplyDelete
  55. sukanya n3 ni.. :) cpt2 la msukkn n3 bru eh... mekaseh.. :)))

    ReplyDelete
  56. alahai suri.napa sikit sgt post kali ni.x puasla.lum smpat lg tarik nafas pnjang,da abis la pla.tp tanx suri coz mc post ism dlm masa nk siapkn skrip pnuh.xlah jga pnantian itu 1 pnyeksaan.good luck suri!

    ReplyDelete
  57. TAK SABAR TUNGGU EPISOD SETERUSNYA.CEPATLAH KELUAR NOVEL.PASTI MELETUP.

    ReplyDelete
  58. best3. tak sabar2 nk tnggu episod 20. btw hadiah pe ye??? heheh

    ReplyDelete
  59. Hehe i think it's just a kiss that he wants.. Saje nak menyakat wani kot :) romantik gak kalo gitu...

    ReplyDelete
  60. like like like... lemah jantung... suka kt nazrin..tq suri.

    ReplyDelete
  61. mmmm...bestnya cite ni...bila nak bukukan ye?

    ReplyDelete
  62. Aduhai Suri.. bila lah nak publish ni? Semakin menarik ni..

    ReplyDelete
  63. dh lme tggu..rindu dgn wani dgn dr. nazrin..he3..=)

    ReplyDelete
  64. bila novel ni nk klur!!! Tak sabar..

    ReplyDelete
  65. yeeeehaaaaaa................ kau jual mahal... aku membeli dengan harga yang mahal jugak...walaupun aku tau ianya tidak ternilai... hihihihi pannnaaaasssssssss..... teruskan suri... mainan perasaan yang perasan itu... anyway bila novel nk keluar nie... (sambil menarik2 rambut menahan sabar...hhihi sgt over ek?...)

    ReplyDelete
  66. bestttttttttttttttt100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000xxxxxxxxxxxxxx tak sabar nak tahu seterusnyaaaa.. bila kluar buku nya? confirm beli!

    ReplyDelete
  67. best la....x sabar nak tggu next episod...

    ReplyDelete
  68. dapat juga lepas kan rindu ISM ni ...lama dh tunggu,,best,,cepat2 smbg

    ReplyDelete
  69. diam diam jatuh cinta juga nazrin kat wani... wah,... nak lagi nak lagi...

    ReplyDelete
  70. nice...when will publish??

    ReplyDelete
  71. Hehehe.. sweet je ending nya... Dr Nazrin dok harapkan hadiah drp Wani... mesti macam2 lg masa gi bercuti dgn nenek dan mak timah, kan?? otak geliga sungguh nenek & mak timah ni.. :-) thanks Suri..

    ReplyDelete
  72. best2...
    cpt2 la smbung...
    x saba nk tau smungan nya

    ReplyDelete
  73. * kaknOOr

    thanks suri sbb ada n3 ni...

    ermm...musykil ni,adakah ZAFRI & MEGAT 2 org y sma??? kot2 megat wt plastic surgery tuk rmpas wani ke.... x pn zafri 2 kwn megat.....

    nazrin dh jtuh sayang kt wani ke???

    cpt skit post n3 br ye suri... jgn cuti lma2 sgt...hehehe ;P

    ReplyDelete
  74. Konfem punya zafri tu megat kwn lama medina tu... hbs la nazrin... dh ad pesaing yg hebat... melepas la dia kalau dia selalu dingin dgn medina tu... tp,ap hal ttiba nazrin tu nk hadiah plak.? kejut je pu... hadiah ap la tu kan??heheehehe... nmpknya sekarang ni nazrin mcm dh ad feeling sikit kt wani...satu perkembangan yg positif.. sukaaaaaanyaaaa... thanks kak suri B-)

    ReplyDelete
  75. Salam Suri....bila nak dibukukan novel ni? Rasanya tak sabar nya tunggu ending novel ni. Walaubagaimanapun saya terhibur membacanya sama seperti novel M.A.I.D.

    ReplyDelete
  76. Tunggu versi cetak...suka suka suka @bluescarf

    ReplyDelete
  77. Tak sabar dah nak beli novel ni terus! ^_^

    ReplyDelete
  78. nak hadiah...
    sweetnyer.....huhu

    ReplyDelete
  79. suriiiii ..cepatlah kelaurakn buku nie x sabar rasanya nak baca...adoiiiiii akak pulak yg rasa debaranya....

    ReplyDelete
  80. OMG...xsabar nk tau ape sambungannya...
    Suri...penantian 1 penyiksaan...Mishafiy

    ReplyDelete
  81. nak n3 yg baru...best la cerita nie

    ReplyDelete
  82. x sbarnya nk tunggu next en3...

    ReplyDelete
  83. bile novelnye nak keluar?

    ReplyDelete
  84. terubat rindu utk ISM...
    next en3 msti lme lgi kn..???
    xpe... sye sentiasa sbar menunggu..
    BTW, send my regards to BEAST & INFINITE ye k. suri.. :)

    ReplyDelete
  85. kak suriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :DDDDDDDDDDDDD bila ism 20 kuar!! tak sabar nak tunggu lah...

    ReplyDelete
  86. cepat sikit post. tak sabar nak bace buku ni. bile buku ni nak keluar?

    ReplyDelete
  87. alahai...
    syoknyer bce ISM nih...
    xsbr nk tau kisah dorang yg selanjutnya...
    mst si nazrin tuh da jatuh ati ngn wani tu...kan3????heheheh...
    sje jer agknya si nazrin cari masalah ngn wani...ble plak nk post n3 baru nih kak suri??
    excited nk bce nih...ngeee~~~~~

    ReplyDelete
  88. Salam kak suri...bile nak Smbung ISM, or ovel ISM nak kuar..novel akk best2 lah...cpat smbung tau...rindu nak bce karya akk...

    ReplyDelete
  89. best...sgt... cepat2 next n3... huhuhu

    ReplyDelete
  90. agaknya dr. nazrin dah jatuh cinta dengan wani......n3 20 please....lama dah duk tunggu .....

    ReplyDelete
  91. Say Hello
    rindunyerrrrr...

    ReplyDelete
  92. Bila agaknya nak smbung ek.dah x sabar nak tunggu kisah seterusnya

    ReplyDelete