**AKAN DATANG 2018!! : DRAMA TI AMO SWEETHEART 100 HARI! LAKONAN ZUL ARIFFIN DAN NEELOFA**
&
**KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU LAKONAN ALIF SATAR DAN NANA**

Thursday 21 March 2019

MARRY ME, SEÑORITA - TEASER PENDEK


TEASER

BAB INI SURI AMBIL SECARA RANDOM TAU. BUKAN SAMBUNGAN DARI BAB 24 :D


Ralit aku membersihkan ruang tamu rumah dengan alat penyedut hampagas di tangan. Aku tahu kat Malaysia ni, di kampung mahupun bandar dah banyak rumah ada benda alah ni tetapi kat rumah Mak Long dulu memang tidak ada. Jadi, boleh dikatakan ini kali pertama aku menggunakan benda ni. Seronok juga walaupun sedikit kekok. Yang lawaknya, awal-awal tadi, termangu-mangu jugalah untuk gunakannya. Manalah tahu kalau aku silap guna! Rosak pula barang Encik Isa ni. 

Alat penyedut hampagas aku masukkan ke belakang sofa pula. Ha, sini mesti banyak habuk yang tak dapat dilihat dengan mata kasar. Berkat Mak Long dera aku suruh buat kerja rumah dulu, dah macam hobi pula aktiviti mengemas rumah dalam hidup aku. Rasa tak betah kalau tak lakukan kerja rumah. 

Cuma, cara nak gunakan dapur elektrik tu sahaja aku kurang pasti. Nasib sejak menggunakan telefon bimbit canggih ini, semuanya di hujung jari. Ah, cari ajelah dalam internet nanti. Lagi mudah kalau tengok aje demo di youtube! Bersama senyuman, butang pada penyedut hampagas aku tekan. Suis aku tutup dan aku terus melangkah ke arah deretan bilik di sebelah kiri kediaman ini. 

Percaya atau tidak, aku masih lagi tak tahu bagaimana nak berhadapan dengan lelaki itu. Mulalah aku diserang rasa gementar apabila teringatkan kata dua yang diberikan kepada aku semalam. 

"Kalau kau takde perasaan dengan aku, pindah ke Prism Tower nanti, kita tinggal dalam bilik yang berasingan. It is for your own good. Aku tak boleh janji aku boleh behave. Dulu aku tak kisah tetapi sekarang aku tak yakin aku boleh behave. I'm a normal man."

Kedua-dua belah tangan meraup wajah. Pagi tadi pun aku mandi di bilik tetamu. Tak berani nak masuk ke dalam biliknya. Pakaian pun aku letak di bilik tetamu juga. Bukan apa, aku malu nak berhadapan dengannya. Setiap kali pandang wajah itu, jantung rasa nak pecah. Belum lagi dia sentuh-sentuh aku. Berbahang wajah mengenangkan apa yang terjadi di dressing room semalam.

Kenapa sentuhannya tu mampu membuat aku terleka? Bagai ada perasaan halus yang menusuk ke dalam sanubari tika ini.

Ah, itu semalam! Hari ini si Rosa tu, dah kacau mood aku! Dengan teragak-agak, aku menyentuh tombol pintu bilik lelaki itu. Apabila aku melangkah masuk, semerbak bau wangiannya mengisi rongga hidung. Terasa seperti dia ada bersamaku di sini pula. 


Terhenti langkahku untuk seketika. Lebih luas biliknya di sini berbanding di kediaman atuk dan nenda di Bangi. Gabungan warna monokrom membuatkan bilik tampak maskulin. Konsepnya masih lagi minimalis, sesuai dengan gayanya yang aktif. Cuma, di sini ada lebih banyak pingat dan trofi! 

Terus aku menuju ke arah rak kaca yang yang bertutup di sudut kanan bilik. Di ruangan ini, terdapat juga  sofa kulit berwarna coklat gelap serta meja kaca. Apabila secara tidak sengaja terpandangkan gambar-gambar pada dinding di sisi katil, keras terus tubuhku. Hampir luruh jantung apabila ternampak gambarnya memeluk bahu seorang gadis. Perempuan Sepanyol celup ke tu? Kalau betul, memang dia masih tidak boleh melupakan perempuan itu. Ada rasa sakit yang semakin menghiris dalam hati. Salahkah untuk aku rasa begini?

Perlahan aku melangkah ke arah gambar tersebut. Mata mencerun meneliti susuk gadis di dalam gambar. Gaya rambut macam Rosa Arabella dari jauh tetapi ini bukan Rosa ni. 

"Idora.." Luahku dengan sedikit rasa terkejut.

 Siapa Idora ini dalam hidup Encik Isa?  Di mana dia sekarang? 

Sofiy! Boleh tak jangan buat andaian sendiri? 

Seperti ada suara yang sedang memarahi aku ketika ini. 

Sudahlah aku sedang sakit kepala dengan Rosa, takkan lah nak tambah pening aku dengan Idora pula? Nafas aku tarik dalam-dalam dan aku menjauhi gambar di dinding. Lemah kaki melangkah ke arah balkoni.  Di ruangan ini mempunyai sofa dan meja kaca. Cantik pula pemandangan taman di bawah sana. Angin yang menderu aku biarkan sahaja menyentuh wajah. Damai sedikit rasa hatiku. Entah berapa lama aku berada dalam keadaan begini tidak pula aku tahu.

 Rambut yang tadinya aku ikat kini aku lepaskan untuk seketika kerana ikatannya sudah sedikit longgar. Baru sahaja ingin mengikatnya semula, terdengar deheman seseorang di ruangan ini. Terus aku memusingkan tubuh. Tergamam jadinya aku apabila melihat lelaki itu sedang berdiri tegak di  hadapanku saat ini. Isa Alenjandro? 

Alamak, terkantoi masuk ke biliknya  pulak!





"Encik Isa." Itu sahaja yang mampu keluar dari mulutku. 

Dia hanya merenung ke mari sambil mendekatiku. Seperti biasa, aku yang sudah mula gementar ini mengundurkan kaki ke belakang.

 Alamak dia marah aku ke? Terus aku mengacukan sebelah tangan ke hadapan tubuhnya yang semakin mendekat. 

"Nanti..nanti. Saya takde niat pun nak ceroboh bilik awak. Cuma saya just nak tengok keadaan bilik ni je."  Kelam-kabut aku berkata begitu. 

"Tak salah kan?" Soalku bersama senyuman sumbing. Harap-harap lembut sikit hatinya. Akhirnya dia bersuara.

"Siapa cakap salah?" Soalnya. Lega sikit rasa hati aku. 

"Tak salah..you're my WIFE. Dan sebagai husband and WIFE, memang patutla sebilik." Luahnya. 

Perkataan wife tu ditekan sedikit membuatkan aku bertambah gementar.

"Err, saya keluar dulu ya. Nak mandi." Sebaik sahaja berkata begitu, aku cuba untuk
 melangkah tetapi lelaki ini meletakkan tangannya di kedua-dua belah sisi tubuhku pula. 

Tersandar semula aku jadinya pada besi balkoni ini. Anak mata berada pada rambutnya yang tersikat kemas dan kemudian ke wajahnya.

"Tunaikan permintaan aku dulu." Pintanya dengan renungan yang memukau.

 Aku lihat renungan yang sedikit mempesonakan jiwa diberikan kepadaku. Kepala aku dongakkan ke arahnya. Nak lari pun tak boleh sebab dah berada dalam kurungan tangannya. 

"Permintaan apa?" Soalku  dengan jantung yang berdebar sambil cuba melawan panahan matanya yang memukau.

Kepala ditundukkan sedikit. Anak matanya berlari dari mata turun ke bibirku. Untuk seketika matanya melekat di leherku. Aku lihat dia menelan liur. Berderau darah saat ini. Mulalah wajah aku berbahang teruk. Dapat aku lihat halkumnya sedikit bergerak.

Jari telunjuk ditudingkan ke arah pipinya. 

Gara-gara cemas, terus aku memusingkan tubuh membelakanginya. Biar betul dia ni?  Dia nak aku kiss pipi dia? Malunyaaa!!

Keras kejung tubuhku apabila terasa pinggangku dipeluk dari belakang saat ini. 

Buntang mataku merenung ke arah lengannya yang melilit pinggangku. Lengan kekar itu dihiasi dengan jam hitam yang kelihatan sporty tetapi masih ada unsur elegan. Nak bernafas pun tak dapat dah ni! 

Terus aku cuba melepaskan diri. Kedua-dua belah tangan cuba meleraikan tangannya dari pinggangku. Tak berjaya. Akhirnya aku terus bersuara.

"Lepaslah, Encik Isa.." Pintaku dengan gugup. 

"Not that I didn't warn you, señorita..aku dah beritahu kau. Kalau tak bersedia, tinggal di bilik yang berasingan. " Bisiknya di telinga kananku.

"Aku tak kisah kau tuduh aku gelojoh. I've been trying so hard to ignore you..sebab kau perempuan yang baik. Jujur, aku tak pernah jumpa perempuan macam kau dalam hidup aku. But what can I do now? The  heart wants what it wants..." 

 Terus aku melarikan kepala sedikit apabila deru nafasnya masih hangat di telingaku. Dapat aku rasa dagunya kini berada di bahuku kananku pula yang dilapisi t-shirt lengan pendek berwarna turquoise. 

"Tapi.." Belum sempat aku berkata-kata, dia sudah memintas.

"Maaf, aku tak boleh lepaskan kau kali ni. I need you..I want you señorita.." 
Rayunya dengan sepenuh hati.

Debaran semakin menjadi-jadi apabila sisi pipinya mengusap sebelah pipiku saat ini. 

"Tapi, saya belum berikan jawapan lagi..mana aci. Saya datang melawat je." Di dalam rasa gementar aku berkata begitu. Tak sangka dia ketawa kecil pula. 

"Melawat?" Soalnya pelik. 

"Hmm." Hanya itu sahaja yang mampu aku jawab apabila terasa kucupan hangatnya mendarat di sisi pipiku. 

"Okay fine, you're right. Kalau nak ikutkan aku patut lepaskan kau tetapi, hati aku tak benarkan." Ucapnya dengan bersahaja. Aku terus kerutkan dahi.

"Hah? Apa punya alasan tu?" Soalku sedikit tak puas hati dalam rasa gugup yang menggunung. 

 Bukan apa, aku takut aku pengsan aje kalau lama-lama begini. Baru sahaja nak menjarakkan diri, bibirnya dilekapkan di sisi pipiku sekali lagi. Lama. Sungguhlah aku tak biasa!


"I know I should let you go but my heart won't let me..señorita." Bisiknya di telingaku dan sebuah kucupan diberikan di situ juga. 

Mata kupejamkan untuk seketika gara-gara rasa sensitif yang hadir tadi.  Perlahan dia memusingkan tubuhku ke arahnya.

"Look at me.." 

Kepala aku dongakkan ke arahnya. Serius renungannya tetapi sangat mempesonakan.

" Aku dah beri amaran. Aku dah tak boleh kawal diri aku. Kenapa masuk ke sini? " Soalnya dengan sebelah kening terjungkit ke atas. Aduh..salah aku lah ni. 

"Saya nak tengok bilik awak je..lepas tu nampak balkoni ni, saya datang lepak kat sini kejap." Luahku dengan jujur. 

Dia hanya mendengar sahaja. Tanpa aku duga terus kedua-dua belah tangannya dilekapkan pada besi balkoni, membuatkan aku terperangkap lagi sekali dalam kurungannya. Kepalanya ditundukkan sedikit.

"Tadi, kau janji akan tunaikan permintaan aku. Betul?" Ucapnya. Kenapa renungan itu sedikit nakal pula. Aduhh dia ni, ada aje modal nak buat aku gementar!

"Bila?" Soalku pura-pura tak ingat. Itulah, Sofiy..paksa lagi dia jawab salam dua kali! Aku mula menempelak diriku. Tanpa aku duga, hidungku ditarik lembut.

"Lupa? Atau buat-buat lupa?" Soalnya. 

Hujung bibir kanannya sudah mula tersenyum sedikit.


 "Saya betul-betul tak ingat!" Aku terus bersuara dengan wajah yang sedikit kelat.

"Should I kiss your lips? Mana tahu boleh ingat semula?"  Bisiknya nakal bersama ketawa kecil. Mataku sudah membulat merenung ke arahnya. 

"Eh jawab salam tu wajib tau dalam islam..mana boleh minta balasan!" Tegas aku berkata begitu. 

"I don't care." Perlahan kepalanya menggeleng.

 Terus dia menudingkan jari ke bibirnya. Jari telunjuk itu mengetuk lembut bibir merah pucatnya untuk beberapa kali. 

Hah?! Licik betul! 

Tadi tudingkan jari ke pipi, sekarang dah turun ke bibir. Aku terus melarikan wajahku menjauhinya.

"Kiss me." Pintanya. 

Terlopong terus mulut aku. Tak sangka permintaannya sampai tahap itu. Sabar, jangan pengsan dulu..!

"Encik Isa.." Kedua-dua belah tangan menekup kawasan mulut. 

"Now, my dear señorita..I am wating.." Pintanya lagi.

 Ikutkan hati mahu sahaja aku tutup muka dengan tangan gara-gara terlalu gugup.

"Dar mi un beso..give me a kiss." Bisiknya romantik. Dwibahasa lagi!

Bukan tak sudi,tapi maluuuuu!  Alamak, tak mungkinlah aku melakukan perkara itu! Tidak mungkin. Jantung, bawa-bawa bersabar ya! Bersama debaran terkebil-kebil aku merenung ke arah wajah yang semakin mendekat itu. 

"Ramai perempuan kat luar tu yang impikan saat macam ni dengan aku. I can't believe my own wife doesn't appreciate my lips!"  Keluhnya bersama wajah bangga.

Eh eh, perasan!

 Tapi, dengan parasnya yang begini, jauh dalam hati aku percaya juga kata-katanya. Kenapa aku rasa aku tak suka dengan apa yang aku dengar? Cemburu ke namanya ni?

Makin laju jantung berdetak. Dia ni nak main-main ke apa ni? Aku manalah tahu benda-benda begini. Siapa aje yang aku cium pun sepanjang hidup aku? Arwah ibu dan arwah ayah..lama sangat tu!

"Okay, kejap..remove your hands dulu.." Aku menudingkan jari ke arah tangannya yang berada pada balkoni. Dia merenungku untuk seketika.

Apabila dia mengalihkan tangannya dari situ, aku terus melepaskan diri dan berlari selaju mungkin ke arah pintu. Menjadi helah aku kali ni!

"Sofiy Leia!! Come back!!" 

Dapat aku dengar tegas suaranya berkumandang di belakang sana. Bersama debaran yang  semakin menggila, sengaja aku menyembunyikan diri di sebalik dinding luar. 

Kepala aku jengukkan ke dalam bilik untuk seketika. 

Kelihatan lelaki itu ketawa kecil saat ini sambil menggelengkan kepalanya. Sepertinya seronok benar mengusik aku. Kemudian, tubuh diregangkan sedikit sebelum baju dilucutkan dari badan kekarnya. Terus aku menjauhi kawasan ini. Takut dia nampak pula aku mengintainya tadi! 

Dari lagaknya tu, sengaja nak usik aku! Tapi,entah kenapa bibir aku juga tak berhenti tersenyum saat ini. Terbayang-bayang wajahnya tadi. Sangat memukau! Terasa-rasa sentuhan hangatnya. Pantas jantung melaju. 

Sah aku dah angau!
 Pintu bilik tetamu aku buka dan aku terus melangkah masuk ke dalam dengan debaran yang masih bersisa.
***
BERSAMBUNG DALAM NOVEL YAA :D Thanks bacaaa! Thanks sudi berikan komen juga di Facebook :D Nak extra sweet, dalam novel kayyy :D