NOVEL ISTERI SEPARUH MASA : WHATSAPP UNTUK ORDER - 017 714 5595

**Drama adaptasi novel Isteri Separuh Masa sedang ditayangkan di Astro Ria dan Maya HD. Setiap Isnin, pukul 10 Malam :) Lakonan Aiman Hakim Ridza [Dr. Nazrin Shah] & Emma Maembong [Medina Izwani]**

Monday, 14 January 2013

Playboy Itu Suami Aku?! 19


Bab 19

Pandai buat, pandailah tanggung!

Kata-kata itu memang sesuai untukku saat ini. Bunyi deruan ombak yang menampar gegendang telingaku tidak lagi memberikan aku ketenangan dan kedamaian. Angin laut yang sepoi-sepoi bahasa  menampar lembut wajahku juga tidak mampu memberikan rasa nyaman seperti yang sepatutnya. Aku terus meninggalkan balkoni luas ini dan melangkah masuk ke dalam bilik. Pintu sliding door kutarik dengan cermat dan aku menyandarkan badan pada dinding pintu.

Semalam, semasa menjalankan projek mengenakan lelaki itu tidak pula timbul rasa gerun di hati tetapi  hari ini lain pula ceritanya. Sebelum masuk waktu subuh lagi pintu bilikku bagaikan nak reban diketuk dari luar oleh lelaki itu sampai naik kecut perutku. Kalau sebelum ini aku memerlukan bantuan jam loceng untuk bangun subuh tetapi hari ini tidak lagi. Mata yang mengantuk terus segar bugar apabila terdengar pekikan lelaki itu di hadapan bilikku. Aku menggigit bibir sedikit.

‘Ah, Fina..dia bukan boleh buat apa pun. Lagipun, dia yang cari fasal dulu dengan kau. Sesuka hati mak bapak dia aje layan kau macam kuli. Sekarang, tanggunglah akibatnya.’ 

Seperti ada suara yang berkata begitu kepadaku saat ini. Kepala kuanggukkan beberapa kali. Betul! Buat apa nak takut sangat dengan lelaki tu? Apalah sangat yang mampu dilakukannya? 

Kalau dia berkasar denganku, aku akan terus menelefon mummy. Aku memetik jari sambil tersenyum lebar sebaik sahaja idea tersebut muncul di dalam kepala. Raja Adrian Benjamin memang seorang yang gagah berani. Selalu sahaja ikut kepala sendiri tetapi dia sangat takut sekiranya mummy enggan melantiknya sebagai CEO. 

Terus sahaja aku mengenakan cermin mata pada wajah. Selepas itu aku melangkah ke arah cermin untuk membetulkan tudung di kepala. Tidak sabar rasanya hendak berjumpa dengan Syaf. Pasti gadis itu akan gembira kerana pagi-pagi lagi aku sudah menjenguknya di Cinta Florist. Beg tangan yang berada di atas katil aku capai dan mula menapak menuju ke arah pintu. Mintak-mintaklah aku tidak terserempak dengan lelaki itu sebentar lagi. 

Telinga kurapatkan pada dinding pintu 6 panel berwarna putih ini. Sunyi sepi sahaja.Pasti kawan-kawannya juga sudah pulang ke rumah masing-masing. Kalau tidak, pasti mereka akan memekak sesuka hati di dalam rumah ini. Adrian pula pasti sedang sibuk dengan urusan pelaburan di bank yang terletak di dalam biliknya. Silap-silap dah berkampung dalam tandas. Terus sahaja aku menjadi geli hati. 

Aduhai, pasti bersih terus usus lelaki itu hari ini. Aku terus menutup mulut dengan sebelah tangan. Berusaha menahan ketawa dari terhambur keluar dengan kuat saat ini. Tangan kanan memulas tombol pintu dengan perlahan-lahan dan penuh berhati-hati supaya tidak berbunyi. Kemudian, aku terus menjengukkan kepala ke luar. Line clear! terginjat-ginjat kakiku melangkah keluar dari bilik saat ini. Setelah tidak nampak bayang lelaki itu, aku terus berlari ke arah lif yang terletak di sebelah kiri ruang tamu luas ini.


“Ehem.”

Bagai nak terhenti denyutan jantungku apabila mendengar suara deheman itu. Lemah terasa segala urat saraf di badan. Aku terus menyarungkan kasut ke kaki dan kelam-kabut menekan punat pada lif. Kedengaran suara lelaki itu ketawa sinis saat ini. Gila! Apa yang kelakar sangat? Aku langsung tidak menoleh ke belakang. Punat pada dinding lif kutekan sekali lagi. Dah terdesak sangat ingin masuk ke dalam ruang kecil itu.

“Kalau ada niat nak melarikan diri, batalkan aje. Without this card, you just can’t go anywhere. Lainlah kalau kau turun menggunakan tangga kecemasan.” Tenang sahaja suaranya menuturkan ayat-ayat itu. 

Buk! Itu bukan bunyi hatiku sudah jatuh cinta pada dia tetapi jantungku yang bagaikan terhempas  ke lantai saat ini. Mata kupejamkan serapat-rapatnya. Mati aku! Mana aku nak lari ni! Bertenang Fina..bertenang. Aku cuba menyabarkan diri sendiri.

 Nafas aku ambil sedalam-dalamnya dan aku berpaling ke belakang. Wajah lelaki yang hanya bersinglet yang dipadankan dengan bermuda hitam itu kujeling sekilas. Nampak sedikit pucat wajahnya. Rambut juga tidak terurus seperti selalu tetapi kenapa wajahnya itu masih juga kelihatan menarik? Semakin gugup jadinya apabila bibir milik lelaki itu tersenyum sinis saat ini. 

“Melarikan diri?” Soalku yang pura-pura terkejut dengan tuduhan lelaki tersebut. Belum pun sempat dia berkata apa-apa, aku terus bersuara.

“Mana ada. Aku nak keluar sekejap. Nak jumpa Syaf.” Aku masih lagi cuba untuk mengekalkan nada selamba pada ayat itu walaupun hati dan otak semakin bercelaru saat ini.  

“Oh..aku ingatkan kau nak larikan diri lepas dajalkan kitorang semalam.” Pedas betul ayat tersebut menampar gegendang telingaku. Sama pedasnya dengan wasabi yang kuletak dalam nasi goreng mereka semalam.

“Apa kau cakap ni? Aku tak fahamlah!” Dengan bersungguh-sungguh aku berkata begitu. Cermin mata pada wajah yang hendak melorot kubetulkan sedikit.

“Kau ingat aku bodoh?!” Tiba – tiba sahaja dia memekik.
Aku lihat dia meraupkan wajah beberapa kali. Merah padam mukanya saat ini. Tersentak aku seketika

 Di dalam kepala mula memikirkan laluan selamat yang boleh kuambil untuk ke bilik dari sini. Niat di hati ingin mengunci diri di dalam ruang luas itu tetapi macam mustahil sahaja.  

“Aku tahu kau letak wasabi dalam fried rice tu! Apa lagi yang kau masukkan dalam makanan atau minuman semalam??” Bagai guruh yang berdentum, begitulah  gemanya suara lelaki yang kulihat sudah mula hilang sabar denganku itu. Ada api yang sedang membara di dalam anak matanya yang memanah ke mari.

“Ma..mana ada apa-apa. Aku cuma ikut arahan kau je. Aku ingatkan korang suka makanan pedas. Jadi aku letaklah wasabi sikit sebab cili tak banyak dalam peti sejuk tu.” Tanpa berfikir panjang, aku terus bersuara. Terpaksalah mengaku yang aku letak wasabi di dalam nasi goreng tu. Maklumlah dah kantoi! Dia bukannya bodoh sampai tak tahu nak bezakan antara cili dan wasabi.

“Kau ni memang tak gunalah! Aku tahu ada benda lain yang kau letak. Baik kau beritahu aku sekarang sebelum kau menyesal.” Terus sahaja lelaki itu naik angin. Singlet putih yang berada di badan terus dibuka dan dibaling ke atas sofa. Terkejut beruk aku jadinya. Dah kenapa pula sampai bukak baju segala? Mata cuba tidak memandang ke arah lelaki itu  tetapi terpaksa juga anak mata kufokuskan ke arahnya apabila lelaki itu kulihat mengambil setapak demi setapak ke mari bersama senyuman sinis di bibir. Erk! Apa dia nak buat ni? 

“Stop right there!” Jeritku yang sudah mula risau dengan keadaan ini. Dia menggelengkan kepalanya sedikit dan kemudian ketawa kecil. Kaki masih lagi dihayunkan dengan perlahan-lahan untuk mara ke arahku. 

“Who do you think you are? Kau ingat aku akan ikut arahan kau?”  Sebelah keningnya terangkat tinggi ketika  menghamburkan soalan-soalan itu kepadaku. Setapak lagi langkah diambilnya.

“You must be joking, girl!”

Mendengar sahaja kata-kata lelaki itu, aku  terus berundur dan bersandar pada dinding lif. Lelaki ini bukannya waras sangat! Dari gayanya itu, ada kemungkinan dia akan bertindak di luar kawalan dan kewarasan diri. Dia memang lepas laku orangnya! Jarak di antara kami yang hanya sedepa membuatkan aku terus menjerit dengan kuat ke arahnya.

 “Kalau kau datang sini, aku akan call mummy!” Jeritku dengan kuat.

Takut dengan ancamanku? Sudah tentu tidak. Lelaki itu terus sahaja ketawa kecil sambil melangkah ke mari. Kedua-dua tangannya dilekapkan pada dinding lif saat ini membuatkan aku tidak bebas untuk bergerak lagi. Kemudian, dia menundukkan wajah dan merenung ke mari. Anak matanya menjelajah ke seluruh wajahku saat ini membuatkan aku semakin tidak sedap hati.

“You want to call mummy? So what?! Just call her.” Cabarnya. Aku yang tidak mampu lagi menentang anak matanya yang tajam itu terus melemparkan pandangan ke arah lain. Betul jugak! Apa yang hendak aku beritahu mummy? Dia bukannya nak pukul aku, atau halau aku dari sini. Aduh! Buntu terasa otakku saat ini. Jarak kami yang hanya sejengkal ini membuatkan aku semakin risau dan rimas. Jantung semakin laju berdegup dan aku seperti kesuntukan oksigen pula saat ini. Tidak mampu bernafas dengan tenang.

“Kau nak cakap apa dengan mummy? Nak cakap aku cuba nak..” Terus sahaja aku menutup mulut lelaki itu. Tidak sanggup untuk mendengar patah perkataan seterusnya yang keluar dari mulut dia.

“Stop! Shhh!”

Ternyata bukan dia sahaja yang kelihatan sedikit terkejut dengan tindakanku, aku sendiri juga turut sama terperanjat. Ya ampun Fina! Apa yang dah kau buat ni. Tindakan refleks! Terus sahaja aku mengalihkan tanganku dari mulutnya.

“Sorry, aku tak sengaja. Lepaskan aku. Aku akan beritahu kau.” Sudah seperti separuh merayu keadaanku saat ini. Tapi, lelaki yang keras kepala ini terus sahaja menggelengkan kepalanya. Tanda tidak dapat menunaikan permintaanku.

“Nope. Tell me now! Apa lagi yang kau letak dalam makanan tu sampai aku diarrhoea Bentaknya kasar. Kepalanya menoleh ke sisi untuk seketika. Kemudian dia tersenyum sinis.

Apabila dia tersenyum begitu, aku mulalah kecut perut. Aku tahu ada sesuatu yang berlegar di fikiran lelaki itu. Entah kenapa kepalaku terasa sakit sedikit saat ini. Aku terus memejamkan mata. Benar! Rasanya seperti kami berdua pernah berada di dalam keadaan ini dulu. Aku terkunci di dalam ruang yang diciptakan lelaki ini. Perasaan resah dan gelisah menyelubungi diri sehingga muncul rintik-rintik jernih membasahi kawasan dahi gara-gara terlalu risau dengan apa yang bakal terjadi. Betul! Aku sudah tidak silap lagi. Aku memang pernah berada di dalam situasi ini! Aku cuba untuk ingat dengan lebih lanjut tetapi seperti biasa, tidak berjaya. Mata kubuka dengan perlahan-lahan.  

“Masih tak nak cakap?” 

Kedengaran suara Adrian menampar gegendang telingaku. Aku yang masih keliru cuba  untuk fokus kembali kepada soalannya tadi. Tidak sanggup lagi untuk berada di dalam keadaan begini, terus sahaja aku bersuara.

 “Okay...okay..aku akan beritahu kau!” Jeritku dengan lemah.


“You better!” Bentaknya.

“Aku letak julap dalam air oren. Itu saja.” Dengan lemah ayat itu meluncur keluar dari bibir. Takut melihat reaksi lelaki itu, aku terus memejamkan mata serapat-rapatnya.

“Itu sahaja?! Kau cakap itu sahaja?!” Bentaknya yang kulihat meraupkan wajah dengan kedua-dua belah tangan dan melangkah ke arah kerusi kayu yang terletak beberapa langkah dari tempat kami berada.  Baru sahaja ingin melarikan diri ke bilik, lelaki itu berpaling ke arahku. Jari telunjuk diacu tepat pada wajahku.

“ Kau tau tak, sebabkan kau perut aku ni asyik memulas je dari semalam. Kau tau tak sebab ni aku terpaksa ponteng meeting penting pagi ni?!” Jerkahnya. Entah kenapa, perasaan takut, risau dan gelisah sebentar tadi bertukar lucu pula. Tawa yang hendak meletus kutahan dengan sebaik mungkin. Padan muka kau! Aku dapat bayangkan keadaan lelaki itu berulang alik ke tandas saat ini.

“Tak guna betul!” Bentaknya lagi. Lenyap terus segala rasa lucu di dalam hati. Dengan pantas bantal hiasan bersaiz sederhana besar yang terletak elok di atas kerusi kayu dicapainya. Kemudian, dia membalingkan bantal tersebut dengan sekuat hati ke arahku. Serentak dengan itu juga lif terbuka. Aku yang sempat mengelak dari terkena bantal itu hanya mampu terlopong sahaja apabila bantal yang dibaling Adrian menampar tepat muka mummy yang baru sahaja keluar dari lif.

PAP!

Oh no! Kedua-dua belah tanganku menutup mulut saat ini. Adrian juga kulihat terkejut beruk. Kami berdua hanya kaku berdiri sambil memandang ke arah mummy.

“Astaghfirullahalazim….!” Jerit mummy.

“What is going on with both of you?!” Bentak wanita yang memakai blouse hitam di badan itu. Bau wangian yang dipakai wanita itu memenuhi ruang ini.

“Mummy..” Akhirnya aku bersuara. Tanganku menghulur untuk bersalaman dengan wanita itu tetapi tidak disambutnya langsung. Hatiku mulalah tidak sedap saat ini. Tajam matanya memanah ke arah aku dan Adrian silih berganti.

“Good..good..morning mummy..” Adrian pula bersuara dengan seceria mungkin.

“Adrian! Fina! We really have to talk!” Akhirnya mummy bersuara dengan sangat tegas. Nada suaranya itu mampu untuk menggetarkan hatiku.

“Macam mana mummy boleh naik atas ni?” Dengan penuh tanda tanya Adrian bertanyakan soalan itu kepada mummy. Terus sahaja mummy mengeluarkan kad dari dalam beg nya.

“You dah lupa ke I ada access untuk ke sini? You dah lupa siapa yang belikan kondo ni untuk you?”  Keras betul nada suara mummy. Kad tersebut dilayangkan ke udara. Adrian kulihat hanya mampu menepuk dahinya dengan lembut sambil mengangukkan kepalanya. Lupalah tu!

 “You!” Jari telunjuknya dihalakan tepat pada Adrian. Tersentak jadinya lelaki itu.
“Kenapa tak attend meeting pagi ni? Why?!” Wajah anggun wanita itu bertukar bengis. Kuat suaranya bergema di dalam unit kondominium mewah ini.

 Sumpah, sebelum ini aku tidak pernah terfikir yang mummy boleh menjadi seseorang yang menakutkan seperti ini. Tiba-tiba teringatkan kata-kata Syaf tentang wanita di hadapanku ini. Kata Syaf, mummyadalah seorang yang garang dan cerewet! Adrian pula terus sahaja menekan perutnya. Berkerut-kerut wajah lelaki itu seperti sedang menahan sakit.

“Ouch..excuse me..I really have to go to the toilet. Lepas ni kita bincang mummy.” Kelam-kabut dia berkata begitu dan terus melangkah dengan laju menuju ke arah biliknya. Nak buat pelaburan lagilah tu. Serta-merta wajah mummy bertukar riak.

“Are you sick, Ad? You don’t look good.” Ada nada risau di dalam nada suara itu. Adrian yang sudah pun ada jauh di hadapan terus menoleh. Jari telunjuknya ditunding ke arahku. Dan kemudian dia bersuara dengan lantangnya.

“Ask her! She has the answer for your question!”

Gulp! Susah payah aku menelan air liur apabila anak mata mummy terus menikam wajahku. Mati aku! Apa aku nak cakap dengan mummy sekiranya wanita itu bertanyakan tentang Adrian kepadaku? Bagai banduan yang menunggu masa untuk dijatuhkan hukuman, aku terus menundukkan wajah memandang ke arah lantai. Terasa perutku juga turut sama memulas saat ini. Ini semua gara-gara gerun berhadapan dengan mummy. Pasrah aje lah Fina!

***
Rasa seperti hendak bernanah telingaku sekarang.Teruk kami diberi ceramah percuma oleh wanita yang sedang duduk sambil menyilangkan kakinya itu.  Mummy sudah tidak mahu dengar apa-apa lagi dari kami. Sempat lagi aku menjeling sekilas ke arah Adrian yang berada di sebelahku. Lelaki yang kulihat semakin stabil sedikit keadaannya ini sudah pun mandi dan segak dengan baju kemeja di badan. Dari gayanya seperti hendak ke pejabat sahaja sebentar lagi. Jarinya kulihat sibuk menekan punat pada remote control saat ini. Dari satu siaran ke siaran yang lain. Semuanya tak menepati seleranya. Akhir sekali dicampak remote control itu ke tepi. Apabila sedar anak matanya memandang ke mari, aku terus mengalihkan pandangan ke arah mummy.

 Air kopi yang dibuat olehku dihirup oleh mummy dengan tenang saat ini. Anak mata mummy yang terus melekat di wajahku membuatkan aku menjadi semakin tidak sedap hati. Serius sahaja wajah wanita itu.

 “Mummy nak Fi mula bekerja esok.”

Ada senyuman manis dihadiahkan kepadaku di hujung ayat itu. Tersentak seketika aku jadinya. Belum sempat aku mengaturkan  ayat untuk jawapan yang bakal kuberikan padanya, dia bersuara lagi.

“Setuju?” Soal mummy. Aku terus menarik nafas dalam-dalam. Memang aku harus juga memberitahu hajat di hati kepada mummy. Aku ingin mencari pekerjaan selaras dengan kelulusan aku. Aku mahu jadi seorang akauntan.

“Tak setuju!” Akhirnya aku bersuara dengan lemah tetapi kenapa lelaki di sebelahku ini juga turut sama bersuara serentak denganku? Aku terus menoleh ke arahnya.

Isk, apa hal dia ni? Mummy tanya aku, bukannya engkaulah, pekak! Aku mengutuk Adrian di dalam hati. Mummy kulihat mengabaikan sahaja lelaki itu. Matanya masih lagi berada di wajahku. Entah kenapa, aku rasa seperti mama pula yang sedang merenungku saat ini.

“Fi..mummy tahu Fi belum sembuh lagi tetapi Fi tidak boleh berkurung aje dalam rumah ni. Fi perlu jalani hidup Fi seperti biasa. Mummy percaya Fi akan akan ingat semula.” Dengan bersungguh-sungguh mummy berkata begitu. Nada suaranya sebijik seperi mama yang sentiasa memberikan aku semangat untuk terus berjuang melawan amnesia.

“Fi..I am just trying to help you..trust me!” Lirih sahaja suara mummy memujukku. Keputusan yang kubuat sudah mula goyang. Ada betulnya kata mummy tu. Kalau asyik terperuk sahaja di dalam rumah ini, entah bila agaknya aku akan pulih. Mungkin ingatanku akan kembali pulih apabila aku bekerja di tempat  itu semula.  Otak yang sedang aktif membuat keputusan tiba-tiba sahaja ‘blank’ apabila terdengar suara lelaki di sebelahku ini.

“Adrian tetap tak setuju!” Bantahnya yang kulihat meraupkan wajah dengan kasar. Apa hal dia ni? Kenapa dia beriya-iya sangat tidak mahu aku bekerja semula? Apa pula agenda yang ada di dalam kepala lelaki ini?

“Mummy..you don’t have to force her. That job doesn’t suit her at all!” Bentak Adrian lagi setelah dilihat mummy tidak memberikan apa-apa reaksi. Wanita itu hanya memandang kosong ke arah anaknya ini. Aik, tahu benar pulak dia yang kerja sebagai PA atau pembantu peribadi itu tidak sesuai denganku. Aku terus menoleh ke arah Adrian dengan penuh tanda tanya. Dia lebih tahu profesion itu sesuai atau tidak dengan aku? Pandai-pandai aje!

“Tengoklah rupa dan penampilan dia. Client pun boleh larilah mummy!” Lelaki itu terus berdiri. Serentak dengan itu juga darahku terus mendidih. Memang lancang sungguh mulut dia ni. Kalau tak sakitkan hati aku, tak boleh agaknya?! Sibuk! Macamlah dia boss aku!

“Ad! Jaga mulut! She is your wife!” Marah mummy. Tajam anak matanya menghiris wajah Adrian. Aku hanya mampu mengetap bibir sahaja saat ini. Bukan takut hendak bertekak dengan Adrian, tetapi, kerana masih ada rasa hormat pada mummy aku terpaksa berdiam diri.

“Okay..mummy..I am sorry.” Adrian kulihat mengangkat kedua-dua belah tangannya ke atas. Kemudian, dia melabuhkan punggungnya di sebelahku kembali.

“ Now rupa paras letak tepi. Nak cakap tentang kecekapan dia buat kerja? She can’t even follow simple instructions mummy! Now let’s talk about efficiency..she did not...”

“Shut up Adrian! You better shut up!” Bebelan Adrian terus terhenti apabila mummy menjerkahnya. Beg tangan Chanel yang berada di atas meja dicapainya kasar dan wanita itu terus berdiri. Sah, mummy sudah berang.

“Habis tu P.A.- P.A you sebelum Fi dulu efficient sangatlah? SPM pun cukup makan, harap seksi aje lebih. Semuanya memang pandai bergaya tetapi otak kosong!” Tengkingan wanita itu membuatkan aku tersentak. P.A you sebelum Fi? Maksudnya? Aku PA lelaki ini? Lelaki ini boss aku? Kepala yang semakin pening kupicit lembut.

“Ad bukan nak ambil P.A. yang dulu-dulu tu bekerja semula..but I don’t want her to be my P.A. anymore!” Bentak Adrian. Memang sah lah aku bekerja dengan dia. Ya Allah, macam mana aku boleh tak perasan? Lelaki ini pernah beritahu yang aku bekerja di Kiara Emas. Kiara Emas!

 “Aku pun tak inginlah nak kerja dengan kau!” Gumamku dengan perlahan. Lelaki di sebelahku ini terus menoleh ke mari. Riak tidak puas hati terpampang jelas di wajahnya.

“Fi? Apa dia? Mummy tak dengar.”  Aku terus menoleh ke arah mummy.

“Mummy.. Fina tak ada niat nak kurang ajar dengan mummy..tapi, betul kata Adrian, Fina tak pandai buat kerja-kerja P.A tu. Fina nak jadi akauntan mummy, selaras dengan kelayakan Fina.” Ujarku dengan tenang.

“Fi..this time, tolong dengar cakap mummy. Please sayang?” Rayuan mummy semakin menyesakkan dadaku. Belum pun sempat aku bersuara lagi, lelaki di sebelahku ini pula bangun berdiri dan merapati mummy.  Aku hanya mendongak sahaja memerhati mereka yang kini sedang berdiri di hadapanku.

“Mummy please..” Rayu Adrian. Dia terus memeluk mummy dari belakang.

“Okay fine, this time Ad akan cari yang ada kelayakan dan yang tak seksi sangat.” Ujarnya yang kulihat tersenyum nakal. Menyampah aku! Kemudian, pelukan dileraikannya. Tangan kanan pula diangkat seperti gaya orang sedang berikrar.

“I promise!”

“You tak nak Fina jadi P.A. you sebab rupa paras dan penampilannya kan? Ad sakit mata tengok Fi selama ni sebab bagi Ad, dia tak cantik. Kan?!” Soal mummy. Adrian kulihat tidak memberikan apa-apa jawapan. Bibirnya masih lagi mengukir senyuman. Nak ambil hati mummy la tu.

“Okay Fine, I agree. You akan jumpa dengan PA you yang baru esok.” Terus sahaja mummy berkata begitu. Ad kulihat terus memeluk mummy semula.

“Thanks mummy..” Ucapnya yang sangat berpuas hati dengan keputusan ibunya itu.
Aku juga turut sama menghembuskan nafas lega saat ini. Lega kerana akhirnya mummy bersetuju juga dengan kehendak kami berdua. Aku lebih rela bekerja dengan Syaf di kedai bunga daripada menjadi PA lelaki perasan bagus ini.

“Fi..jom ikut mummy!”

Terpinga-pinga aku jadinya apabila mummy bersuara. Ikut pergi mana? Soalan itu hanya mampu bergema di kerongkong sahaja. Belum sempat aku berbuat apa-apa, mummy terus menekan punat pada lif. Kad dari dalam begnya dikeluarkan dan kemudian dia menoleh ke arahku yang masih kaku di atas sofa ini.

“You are coming with me now.” Beritahunya lagi bersama senyuman manis di bibir. Mahu tidak mahu aku terus mengangkat punggung. Sempat lagi lelaki itu menghadiahkan jelingan tajam kepadaku. Takut sangat aku jadi P.A. dia. Eleh, aku lagi tak inginlah! 

Lelaki yang baru sahaja hendak memakai kot di badan itu tiba-tiba sahaja mengerutkan wajahnya. Kemudian, dia kulihat melangkah dengan laju menuju ke arah biliknya. Sakit perut lagilah tu. Kuat juga penangan julap tu. Tapi, mummy nak bawa aku ke mana ya? Bersama soalan itu aku mengekori langkah mummy untuk masuk ke dalam lif.

***

Bersambung :D

74 comments:

  1. yesss...ni mesti mummy dia nak makeover fina.. xsabar nak tunggu next entry...

    ReplyDelete
  2. Wahhhh...mkin mnarik nie kak... Msti AD tkjut bla npk fina yg mletup..peh...lps nie ko taw lah AD...fi msti byk pminat...berapi lah mata ko nti tgok wife ko di goda org.. Hahahaha(ketawa jhat) ;)

    ReplyDelete
  3. mummy nak makeover fina...yaayy

    ReplyDelete
  4. Transformation..huhu...i loike....

    ReplyDelete
  5. Sambung lagi ya kak Suri. best la. mesti mummy nak bawak Fina pi make over kan? :D

    ReplyDelete
  6. wah best..kak suri mummy king nak ubah fina kan???next n3 please..

    ReplyDelete
  7. hehehe...best n3 kli ni,..bergaduh aje...haha...ntah2 fina jgk yg jdi PA si mamat poyo tu...kak suri cpt smbng...hehe..

    ReplyDelete
  8. fina akn tampil dengan penampilan yg baru..msti terkejut beruk si king nti..

    ReplyDelete
  9. Salam, ooo xnak Fina sebab x pandai bergaya dan cantik ya...jom mummy bawa Fina pegi grooming....hehehe

    ReplyDelete
  10. King adakah kau kenal PA kau yang baru esok????...

    ReplyDelete
  11. waaa..xsabar nk tggu afina di'make over' oleh her mother in law..biar terbeliak mata si king gelabah tuu..hahaha.. like sgt kak suri for this entri..sampai xsbr nk tggu new entri..hehehe

    ReplyDelete
  12. kak suri nk lg!!!..hehe...

    ReplyDelete
  13. oooh...ohhhh. mesti nak make over fina ni.. hehe

    ReplyDelete
  14. PA .. siapa PA king??? suprise...

    ReplyDelete
  15. k.suri cpat smbung...semangat3 :) hehe

    ReplyDelete
  16. Best sesgt citer ni.. lama dh tggu smbgnnya...post new n3 sll ye suri ryana!!! Musti fi d make over mummykn??? Ishhh xsabar nk nxt n3!!! (Y)

    ReplyDelete
  17. mahunye terbeliak mata king tgk penampilan baru fina...hahaha,cepat2 sambung ye!!!

    ReplyDelete
  18. Wah,bestnye...mesti King akn terpikat dgn the new Afina....hihihi...bestnye...cpt la smbung kak... :D

    ReplyDelete
  19. yesss.. mummy nak make over fina la tu.. mesti Ad terlopong.. bestttttt tq sury

    ReplyDelete
  20. oh yeay...fina yg baru n cun melecun akan muncul esok pgi..huhuhu

    ReplyDelete
  21. Best sangatt... Mumy dia sporting.. Teruja la King nantii tgk penampilan Afina yg baharu..

    ReplyDelete
  22. Bestttttt.... ^________-

    ReplyDelete
  23. terbaik la kak suri,
    x sabar nak tengok fina kenakan king lagi ....hehe

    nazfa damia

    ReplyDelete
  24. semakin hari semakin menarik. thank u kak Suri. :D

    ReplyDelete
  25. Yuhuuuuu.... The extreme makeover akan bermula... :)

    ReplyDelete
  26. I likeeee mummy! Otak geliga...tq suri..hahaha- k ju

    ReplyDelete
  27. tak sabar tak sabar!!nak tengok fina punye transformation!!yeayyhh..biar ternganga si King tu... ;D

    ReplyDelete
  28. best..go fina go!!!
    -lina-

    ReplyDelete
  29. N3 kali ni lawak sunggoh.. makin best dan mnarik! Yg x bestnye kena tunggu new n3..uwaa cepat dindaku suri!

    ReplyDelete
  30. Akak !! Next please best lh!!

    ReplyDelete
  31. dah agak dah King msti guna cara mcm tu kat Fina..mummy nak make over Fina kan Suri??x sbar nak tau reaksi King tgk Fina dah cntik nnti..

    ReplyDelete
  32. dah agak dah King msti guna cara mcm tu kat Fina..mummy nak make over Fina kan Suri??x sbar nak tau reaksi King tgk Fina dah cntik nnti..

    ReplyDelete
  33. wahhhh,best!!! saya bru baca karya akak ni!! superb laaa!! xsabar nk tnggu entry bru!

    ReplyDelete
  34. mesti mummy nk ubah penampilan fina kan

    ReplyDelete
  35. Wahhhhhhhhh semakin menarik ni !!!!! Yeayyyyyy mummy Adrian the best!!!! Syg betul dia ngn fina

    ReplyDelete
  36. Yesssss...x sabar yew nak tngok pnampilan fina yg baru..mesti adrian terkejut tngok fina dah cantik.. :D
    Wuhuu..excited sangat nak tnggu bab seterusnya..

    ReplyDelete
  37. Best...jantung mcm nak jatuh jer baca cerita ni...-Yang Membaca-

    ReplyDelete
  38. yesss! lets meet fina d beauty...

    ReplyDelete
  39. Best,mesti makeover yg gempak punya smapai Ad tu x kenal wife dia sendiri.Nk lgi k.Suri.X sbr tggu next e3.

    -Ana-

    ReplyDelete
  40. wah!! rsnya Fina nk kena make over tu..
    tgk la nnt Mummy ubah Fina
    biar airliur King meleleh 3 ari 3 mlm!!
    Suri..bestnyer citer ni
    nk lagi tau..thanks lots bg n3 yg sgt2 panjang yer
    luv u I do..!

    ReplyDelete
  41. wah nanti mummy nak make over kan fina... cant wait bab seterusnya ni....

    ReplyDelete
  42. lpas ni ape plak yg adrian nk buat agak nyer? yg fina ni pantang kna cuit skit bersilat dia,.hahaha...

    ReplyDelete
  43. kah kahhh....penangan julap si fina. amek ko king.wow mesti nak make over fina ni. kalu tgk fina dlm pic ni sgtlah cutenye. sportingnye dpt mak mertua mcm ni suriiii..

    ReplyDelete
  44. kak best sgt3.....WAAAAA nk tngu n3 baru . Arap2 lg gempak !!!! syg fi sgt3

    ReplyDelete
  45. mummy nak make over fina,yeayyyy...xsbr nya...biarkan si king tu,dia hingat dia hebat sgt??? hahaha
    kak suri,xsbrnya nak baca nxt entri... ;)

    ReplyDelete
  46. best! best! best! next n3 pls suri....

    ReplyDelete
  47. Lps ni mst Fina da cntek... mst tbeliak mata king tengok...

    ReplyDelete
  48. waiting for the next entry suri..jgn lama sgt yea.. :)

    ReplyDelete
  49. xsabar
    akak cepat n xsabar bile nak publish??

    ReplyDelete
  50. yey...! sukenyer kak suri...
    nak n3 lagi.. :)

    -penjejak novel-

    ReplyDelete
  51. Bila nak kuar episod seterusnya ni......tak sabar ni....

    ReplyDelete
  52. hi akak..baru berkesempatan nak baca and komen.. what is reban sis? huhhu

    ReplyDelete
  53. Assalamualaikum semuaaaaaaaaaaaaa! Terima kasih sangat2 sebab sudi baca dan komen :) kepada silent readers pun, suri sangat2 berterima kasih kerana sudi mengikuti PISA sampai ke bab 19 ni :) harap2nya anda semua sukakan ceritanya hehe..PISA 20 dah pun ada kat sini..:)

    Azwa Azee : reban sama sinonimnya dengan roboh, ranap, tumbang, rebah, terban, terbis, rahak :D (rujukan kamus DBP)

    ReplyDelete
  54. Waalaikummussalam suri........bila bukunya nak diterbitkan.......tak sabar nak beli.....baca banyak kali pun tak jemu.....best sangat, setiap episod ada unsur suspennya....Tahniah ye.....

    ReplyDelete
  55. wah..wah...fina nk transform...king better watch out..jgn nk meroyan sudh..:))

    ~uly ct~

    ReplyDelete
  56. how sweet,,,i bet king msti jatuh cintan pnya..haha

    ReplyDelete
  57. huhu..nice.
    saya tgh try buat novel jugak. mmg jadi role model la akak. huhu..
    boleh baca novel home made tu kat akubukanhanatjima.blogspot.com. ^^

    ReplyDelete
  58. bila nak kuar ni......kata bulan april....akak tgk kat kaki novel x ada pun.....sadissss

    ReplyDelete
  59. kak bila nk sambung novel klik.. best sgt.

    ReplyDelete
  60. alhamdulillah.. dah selamat beli dan habis baca ^__^

    ReplyDelete
  61. di mana boleh dapatkan novel ni yea..kt area sg petani dah cri tp xjumpa pon..klu nk order on9 cmne ye....tq..

    ReplyDelete
  62. order je online kat kaki novel..sy pn dh beli. skg nk tgu Suri smbung novel 'KLIK' lak..

    ReplyDelete
  63. aik?? bkn dlu nie watak king 2 lee min-ho ke?

    ReplyDelete
  64. King Adrian tu siapa sebenarnya? hensem gilerr.anyone tolong bagi tahu.pretty pleaseeee :)

    ReplyDelete
  65. best sangat novel ni!! I love it ...

    ReplyDelete
  66. Drama PISA hampeh x besh langsung.. x sm dgn novel.. tajuk je sm.. novel gk y besh.. syg suri. ..

    ReplyDelete