**AKAN DATANG 2018!! : DRAMA TI AMO SWEETHEART 100 HARI! LAKONAN ZUL ARIFFIN DAN NEELOFA**
&
**KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU LAKONAN ALIF SATAR DAN NANA**

Monday 19 September 2011

Sebahagian Kisah Isteri Separuh Masa 13

Untuk membaca Isteri Separuh Masa 13 (full version), sila klik di sini :

http://www.penulisan2u.my/2011/09/novel-isteri-separuh-masa-13/

Sedikit sedutan Isteri Separuh Masa 13 :)

Kepala yang tidak gatal kugaru perlahan. Sudah hampir 15 minit aku menghadap buku rujukan ‘Principles of Transistor Circuits’ yang ditulis oleh Stan Amos & Mike James tetapi satu apa yang aku baca pun tak masuk ke dalam otak. Entah-entah otakku mengalami 'short circuit'! Memang aku akui, fikiranku tidak berada di sini. Aku menutup buku dengan kasar dan meraupkan wajah berulang kali. Kemudian, aku mengamati keindahan taman seketika sebelum pandanganku mendarat ke arah tiga orang budak lelaki yang sedang bermain basikal. Seronoknya mereka. Tak seperti aku yang sedang kusut memikirkan pelbagai jenis masalah.

Ingatkan apabila berada di taman yang indah lagi permai ini, dapatlah aku mengulang kaji dengan tenang sambil menghirup udara yang nyaman, rupa-rupanya aku silap. Suara Abang Nazrin juga yang terngiang-ngiang di telinga.

“I’m sorry”

Susah hendak percaya, ayat itu sudah menghantuiku selama dua hari. Walaupun perlahan, aku dapat dengar dengan jelas sekali. Walaupun dia menafikannya, aku tahu telingaku belum pekak lagi. Kenapa agaknya dia meminta maaf dariku?

Dua tiga hari ini, kulihat si bapak singa itu asyik termenung sahaja. Raut wajahnya yang bermasalah itu memberitahuku yang dia sedang memikirkan sesuatu yang berat. Satu lagi fakta tentang Abang Nazrin, dia memang rajin benar berjogging di waktu malam sekiranya dilanda masalah. Memang itu tabiatnya dari dulu lagi.

“Ah, lantak dialah, Wani! Kenapa pula kau hendak sibuk-sibuk fikirkan tentang si bapak singa tu? Sedangkan dia tidak pernah langsung pedulikan kau!” Ada suara yang berkata begitu kepada saat ini. Sememangnya aku sudah cuba untuk tidak mengambil pusing tentang hal itu tetapi gagal. Aduh, masalah betul! Tidak sabar rasanya untuk pindah balik ke asrama. Esok mama, papa dan nenek akan kembali ke Kuala Lumpur. Jadi, dapatlah aku menjalani rutin harian seperti biasa. Aku dengan hal aku dan lelaki itu dengan halnya, seperti dulu. Abang Nazrin juga boleh hidup dengan aman di dalam rumah itu tanpa kehadiran aku, orang yang paling dia menyampah di atas muka bumi ini.

Dengan lemah aku mencapai buku dan terus bangun dari bangku. Selepas menarik nafas dalam-dalam, aku mula mengatur langkah untuk pulang. Aku mahu berada di rumah sebelum mama, papa, nenek dan Mak Timah pulang dari membeli jeruk buah. Dari dulu lagi, kalau kami sekeluarga datang ke Pulau Pinang, tidak sah jika tidak memborong pelbagai jenis jeruk buah untuk dibawa pulang ke Kuala Lumpur.

Mata kukecilkan. Dari jauh dapat kulihat sebuah kereta Honda CRV di hadapan pintu pagar yang terbuka luas. Pasti ada tetamu yang datang. Aku terus membetulkan tudung yang sedikit serabut dan kedudukan blaus berwarna merah jambu di badan. Langkah kaki pula kupercepatkan sedikit.

Sesampai sahaja di hadapan pintu rumah, aku sempat menjeling ke arah sepasang kasut yang terdampar di atas lantai. Niat untuk masuk ke dalam rumah bagaimanapun terbantut seketika setelah terdengar namaku disebut. Telinga kulekapkan rapat ke pintu yang sedikit renggang. Siapa agaknya yang berada di dalam? Bersama kerutan di dahi aku terus menanti perbualan selanjutnya di antara Abang Nazrin dan tetamunya itu.

*Nantikan keseluruhan cerita yea..akan muncul tidak lama lagi :)*

Much love,
Suri :)

28 comments:

  1. owhh laa.. ada part 2 la pulak, suspen nya.. huhu cepat2 sambung ye suri.. :)

    ReplyDelete
  2. erk! jgnla fmily kekasih abg nazrin lak yg dtg..huhu

    ReplyDelete
  3. cepat sambung ye kak...hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  4. suspen cepat sambung ye.. dah tak sabar nk
    baca sambungannya...

    ReplyDelete
  5. so that's mean, tak lama lg novel ni akan diterbitkan ke?he...tak sabar rasanya(^^)

    ReplyDelete
  6. Anor Adilah, insyAllah keseluruhan bab 13 akan ada lusa rasanya :) Ni hanyalah sedutan aje..:)

    Afifah & Anor : insyaAllah, keselutruhan bab 13 akan ada dalam sehari dua nanti :)

    Jue : Keseluruhan bab 13 boleh dibaca esok atau lusa...insyaAllah..:) Nanti akan war2kan di sini..bila nak diterbitkan tu, suri pun x sure lg tp manuskripnya suri akan hantar selewat2 november nanti kpd penerbit..doakan yg terbaik ye...:)

    ReplyDelete
  7. Zura : jeng jeng jeng..heheh siapa agaknya yang datang tu ye? TQ tau sebab sudi mengikuti ISM :)

    ReplyDelete
  8. Harap2 megat... Dah lama tak dgr citer ttg dia.

    ReplyDelete
  9. wah!!excited nk th smbgn sterusnye...k.suri cpt post smbgn crita neh ya!!hihi...

    ReplyDelete
  10. kak, cepat sambung....

    ReplyDelete
  11. alamak.. suspen tol la cite nih.. tak sabar nak tunggu buku ISM nih.. Suri, jgn la tangguh lame2 sangat.. lambat lagi la terbit buku nampaknye kalo nov baru antar manuksrip..

    ReplyDelete
  12. salam Suri..hope jgnla minah sengal Zati..tu..yg datang ek..
    mmg nak kena tangkap basahla..tu..Ataupun Zita dah nak paksa Mamat Singa tu kawen ngan nya..ataupun mereka sudah kawen masa kat oversea dulu tapi mamat perasan bagus tu coverline lagi tak bagi tau..kat fmili dia lagi...
    Ma'af dik lebih lebih pulak akak ni..terujanya nak tahu..what happens ek..
    Adik don't wori la..pasti manuskrip adik akan diterbitkan... Harap..dan akak doa..ISM akan dipasarkan beulan Disember ni..SBB yg paling logik..citer ni mmg best giler..perjalanan citer ni..ada banyak..banyak unsur unsur kejutan ..dan digarap ngan baik..Tahniah..dik..
    Salam
    kak idA

    ReplyDelete
  13. suspen.. suspen cpat la smbung kak...

    ReplyDelete
  14. huuu...huu.. nape mesti ada pt 2? cepat lah smbg Suri tak bestlah kena tgu lg.. suspen plak tu

    ReplyDelete
  15. tak sabar sangat nak baca..ism ni la novel akak yg paling saya suka..best sangat2...akak cepat2 la siapkan cerita penuh novel ni,saya sure novel ni akak laris mcm goreng pisang panas..caya la cakap saya....

    ReplyDelete
  16. suspen btol...cepat smbung kak,xsabr nk bace ni.. =)

    ReplyDelete
  17. adoi!!..smbg plak,spoil tol lar...

    ReplyDelete
  18. Suri... Teruja nak tunggu novel.
    Tak sabar nak baca sampai penghujung cerita.
    Kasi buat tebal2 ek.. baru syiok baca.. :)

    ReplyDelete
  19. cpat la smbung akak...sy da xsabar nk bace...hehe..gud luck..best sgt cte ni...cayok2...

    ReplyDelete
  20. farz said..
    wow..
    x saba nk baca yg seterusnya..
    memg best...
    harap2 cepat la novel ni diterbitkan

    ReplyDelete
  21. ala . kenapa tergantung plak ni . sape yg datang tu . jangan la zita . tak suka ! ! megat takkan muncul dah ke kak suri ? bagi la megat muncul . bia nazrin tu jeles . bila la dorang nak berbaik ek . cepat2 sambung tau kak suri . saspen ni .

    anyway , best sangat cite ni . harap dijadikan dalam bentuk buku . tak suka kena tunggu baru dapat baca . hehe . cite kak suri menarik sangat . lain dari yg lain . thumbs up !

    ReplyDelete
  22. aduh terseksa rasa nak tau sambungannya....cptla cik penulis.huhuhu

    ReplyDelete
  23. suspennya kak suri..x sabr nk bce sambungannya... cpat la sambung kak suri... hehehhe

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum suri...... 1 je soalan akak ni...bila novel ni nk keluar dalam pasaran...citer nye terlalu menarik...hope novel ni akan keluar secepat mgkin yek.... gud luck..wich u the best....

    ReplyDelete
  25. adehhh......xsaba sungguh rsenye nk tggu smbungan nye nie....cpat ye kak suri...

    ReplyDelete